divendres, 4 de juny del 2010

Citació (activitat de recuperació blog 2)

Una de les activitats proposades per la recuperació del blog és complementar una entrada d'un company de classe, realment m'ha costat bastant perqué estan molt complerts, però remenant he trobat aquesta:

Les metàfores - Sara G. L.

Aquest és un tema que em crida molt l'ateció ja que crec totalment que s'han de potenciar les noves tecnologies a l'aula però sempre amb un cer control. Després de veure l'entrada de la Sara m'agradaria compementar-la afegint els diversos tipus de metàfores que hi ha.


LA METÀFORA TUTORIAL: L'ORDINADOR COM A TUTOR

En aquesta metàfora ens fan veure programes que podrien "substituir" al mestre, trenca esquemes, és una metodologia molt més dinàmica i sense res a verue amb la metodologia utilitzada abans on es creia en una classe totalment magistral. Aquí els nens aprenen amb l'ordinador.
INICIACIÓ (docent) - RESPOSTA (alumne) - AVALUACIÓ (professor)
Un dels programes més destacats en aquesta metodologia és el JCLICK.
Aquest programa també té errors ja que es l'alumne qui decideix el grau de dificultat de l'exercisi i també es pot modificar l'avaluació que et fa l'ordinador.


LA METÀFORA DE LABORATORI: L'ORDINADOR COM A SIMULADOR

Aquesta metàfora està més elaborada que l'anterior, la podríem denominar una evolució de la teoria tutorial.
Són sistemes tancats on l'alumne pot manipular els paràmetres però no els resultats. Té un grau limitat de llibertat.


LA METÀFORA DE LES EINES: L'ORDINADOR COM A EINA

A dia d'avui els ordinadors formen part de la nosatra vida quotidiana, ja siqui per distreure'ns, per passa un estona d'oci, tambñe l'utilitzem a la feina, per enviar correus, per fer treballs, per estar comunicats. S'ha convertit en una eina essencial, en el dia a dia i per això hem de fer partíceps als nens i que es familiartitzin amb aquesta eina el més aviat possible perque no els hi agafi tot de nou.

Aquesta informació és d'una entrada anterior meva, i tot seguit us adjunto l'enllaç.


Tipus de metàfores

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada